Voor een correcte ziekte-aangifte moet je op tijd een ingevuld getuigschrift van arbeidsongeschiktheid (ook 'vertrouwelijk' genoemd) aan ons ziekenfonds bezorgen. Je kan ons dat op verschillende manieren bezorgen. Op deze pagina kan je je getuigschrift makkelijk opladen.
Getuigschrift van arbeidsongeschiktheid bezorgen
Op deze pagina
Digitaal bezorgen
Bezorg ons een goed leesbare scan, foto of PDF-document van je getuigschrift van arbeidsongeschiktheid door het hieronder op te laden.
Je ontvangt na afloop een bevestigingsmail. De datum van de bevestigingsmail wordt beschouwd als de datum van je aangifte. Het papieren document moet je ons dan niet meer bezorgen.
Begin hieronder door je rijksregisternummer in te vullen.
Wij verzamelen en verwerken bepaalde persoonlijke gegevens. Dat doen we om onze taak als ziekenfonds (wet van 6 augustus 1990) te kunnen uitvoeren, om jouw dossier te beheren en om je op de hoogte te houden van onze diensten en activiteiten. Een van onze wettelijke doelstellingen is namelijk om de gezondheid en het welzijn te bevorderen. Het is je recht om te weten welke gegevens we van jou verwerken, om te vragen je gegevens te verbeteren of te wissen, om de overdracht aan een derde te vragen, om je te verzetten tegen geautomatiseerde beslissingen en om de verwerking van je gegevens voor direct marketing stop te zetten. Meer informatie vind je op de pagina over ons privacybeleid.
Met de post versturen
Verstuur het getuigschrift met de post naar de adviserend-arts van ons ziekenfonds. Frankeer je envelop. De poststempel bepaalt of je aangifte op tijd of te laat is.
Afgeven in een kantoor tegen ontvangstbevestiging
Je kan je getuigschrift ook afgeven in een van onze kantoren tegen ontvangstbewijs. Steek het getuigschrift niet in een brievenbus van ons ziekenfonds!
Download een blanco getuigschrift
Heb je nog geen ingevuld getuigschrift? Dan kan je hier een blanco formulier downloaden.
Getuigschrift arbeidsongeschiktheid
Getuigschrift arbeidsongeschiktheid zelfstandige
Aandachtspunten
Is je getuigschrift volledig ingevuld? Dan kunnen onze medewerkers het vlot verwerken.
Let erop dat je arts alle verplichte gegevens invult:
- jouw naam, voornaam, rijksregisternummer en/of roze klever
- begin- en einddatum van je arbeidsongeschiktheid
- diagnose (opgelet: 'ziekte' is niet voldoende als diagnose)
- naam en RIZIV-nummer van je arts
- datum ondertekening door je arts
- handtekening van je arts.
Na je aangifte
Als je Solidaris hebt laten weten dat je arbeidsongeschikt bent, volgen nog 4 stappen. Zo moeten we je aangifte registeren, moet de adviserend-arts beslissen of die je arbeidsongeschiktheid kan erkennen, en moeten we je uitkering berekenen. Daarvoor hebben we ook extra informatie van jou nodig.