Er zijn oplichters aan het werk die via valse mails en telefoons proberen je gegevens te achterhalen en te misbruiken.
Lees onze tips en laat je niet misleiden door phishing.

Veelgestelde vragen AHP en SHP

Hier vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over onze Aanvullende en Super Hospitalisatievergoeding. Algemene informatie en alle documenten vind je op de algemene pagina van onze Aanvullende en Super Hospitalisatievergoeding.

Op deze pagina

Welke ziekenhuisopnames geven geen recht op de tegemoetkoming?

Een verblijf in één van de volgende instellingen of diensten van een instelling, valt niet onder het begrip ziekenhuisopname en geeft dus geen recht op de tegemoetkoming:

  • rust- en verzorgingstehuizen
  • revalidatiecentra
  • medico-pedagogische instellingen (MPI’s)
  • instellingen voor de huisvesting van bejaarden, herstellenden of kinderen
  • rust- en kuuroorden
  • de diensten:
    • 410: psychiatrische dienst (dag en nacht)
    • 420: dagverpleging in een T-dienst
    • 430: nachtverpleging in een T-dienst
    • 340: dienst voor neuropsychiatrie voor kinderen (dag en nacht)
    • 350: dagverpleging in K-dienst
    • 360: nachtverpleging in K-dienst
    • 370: dienst voor neuropsychiatrie (dag en nacht)
    • 380: dagverpleging in A-dienst
    • 660: psychogeriatrische aandoeningen

Hoeveel kan ik maximaal terugkrijgen? 

We betalen maximum 180 hospitalisatiedagen per jaar uit.

Voor ziekenhuisopnames in bepaalde diensten wordt de uitbetaling echter beperkt tot 90 hospitalisatiedagen per jaar. Dit geldt voor hospitalisaties in de dienst voor geriatrie en revalidatie (dienst 300) en in de gespecialiseerde dienst voor behandeling en revalidatie voor patiënten met:

  • cardio-pulmonaire aandoeningen (dienst 610)
  • locomotorische aandoeningen (dienst 620)
  • neurologische aandoeningen (dienst 630)
  • chronische aandoeningen waarvoor palliatieve zorgen nodig zijn (dienst 640)
  • chronische polypathologieën waarvoor verlengde medische zorgen nodig zijn (dienst 650)
  • chronische aandoeningen (dienst 690)

Is er een wachttijd?

Er is een korte wachttijd van 3 maanden. Deze wachttijd begint te lopen van de 1ste dag van het kwartaal volgend op de ontvangst van het ondertekende verzekeringscontract. 

Hoe betaal ik mijn premie? 

Je kan de premie betalen via:

  • jaarlijkse overschrijving
  • driemaandelijkse domiciliëring