Er zijn oplichters aan het werk die via valse mails en telefoons proberen je gegevens te achterhalen en te misbruiken.
Lees onze tips en laat je niet misleiden door phishing.

We helpen je ook digitaal

Heb je een document of doktersbriefje in onze witte Xpresbus gestopt? Dan zal dit binnenkort verwerkt worden. Hieronder geven we je alvast wat tips voor een correcte en nauwkeurige opvolging.

Rijksregisternummer

Noteer op élk document je gegevens of kleef er een roze klever op. Documenten zonder patiëntgegevens moeten we terugsturen naar de arts en dit vertraagt de uitbetaling.

Verschillende briefjes

Terugbetalingsdocumenten worden door verschillende diensten verwerkt. Daardoor worden ze niet altijd op hetzelfde moment terugbetaald.

Lichting Xpresbus

De brievenbussen worden regelmatig leeggemaakt maar niet allemaal elke dag. Daardoor is je getuigschrift soms een paar dagen onderweg voordat het verwerkt wordt.

Verzekering

Bezorg je een ziekenhuisfactuur of documenten voor KliniPlan, KliniPlanPlus, DentaPlan of een andere verzekering? Schrijf dit duidelijk op de documenten, zo kunnen we alles sneller verwerken.

Hou documenten samen

Voor sommige terugbetalingen is er een extra document of voorschrift nodig. Maak je voorschrift vast aan je factuur of getuigschrift. Anders mogen we je volgens de wet geen terugbetaling geven.

Doorverwijzing

Kreeg je een doorverwijzing? Maak dit vast aan het getuigschrift zodat je meer terugbetaald krijgt.

Omslag is niet nodig

Zo is de verwerkingstijd korter en kunnen we je sneller verder helpen.

Bezorg je documenten zo snel mogelijk

Spaar je documenten niet op maar bezorg ze zo snel mogelijk. Er is een verjaringstermijn van 2 jaar.

Volg je dossier digitaal via e-Mut: