Hier vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over onze hospitalisatieverzekering KliniPlan en KliniPlanPlus. Algemene informatie en alle documenten vind je op de algemene pagina's KliniPlan en KliniPlanPlus.
Veelgestelde vragen KliniPlan(Plus)
Op deze pagina
Hoeveel betaalt KliniPlan(Plus) terug?
KliniPlan(Plus) betaalt deze kosten terug:
- Je opname in het ziekenhuis (ook bij dagopname): terugbetaling tot € 18 310 per jaar met KliniPlan en tot € 66 010 per jaar met KliniPlanPlus.
- Behandelingen voor en na je opname: terugbetaling tot € 561 per opname met KliniPlan en tot € 971 per opname met KliniPlanPlus.
- Behandelingen thuis als je ernstig ziek bent: terugbetaling tot € 7629 per jaar met KliniPlan en tot € 8251 per jaar met KliniPlanPlus.
Ernstig ziek? Bezorg ons dan dit document 'Aanvraag erkenning ernstige ziekte' samen met een uitgebreid medisch verslag van uw arts-specialist, met vermelding van de diagnosedatum en de aard van de aandoening.
Is er een wachttijd?
Ja, er is een zeer korte wachttijd van 3 maanden. Je hebt geen wachttijd:
- bij een ongeval
- bij specifieke ziekten (zie algemene voorwaarden)
- als je langer dan 3 maanden aangesloten was bij een andere gelijkaardige hospitalisatieverzekering en zonder onderbreking overstapte naar KliniPlan of KliniPlanPlus.
Wanneer krijg ik mijn terugbetaling?
Dat is afhankelijk van het bedrag van je terugbetaling:
- Krijg je minder dan 25 euro terug van KliniPlan(Plus)? Dan wordt je terugbetaling op de 1ste werkdag van de volgende maand gestort.
- Krijg je 25 euro of meer terug van KliniPlan(Plus)? Dan schrijven we je terugbetaling over van zodra je aanvraag door onze interne diensten is verwerkt.
Hoeveel betaal je voor KliniPlan(Plus)?
Hoeveel je betaalt, hangt af van je leeftijd: hoe jonger je bent, hoe lager de premie.
Goed om te weten als je kinderen hebt:
- Heb je al 2 kinderen aangesloten bij je KliniPlan(Plus)? Dan is je 3de kind gratis verzekerd.
- Kinderen van 0 tot 3 jaar zijn gratis verzekerd.
Hoe vraag je KliniPlan(Plus) aan?
Om aan te sluiten volg je deze link.
Wie kan KliniPlan(Plus) aanvragen?
Je kan de verzekering aanvragen:
- als je lid bent van ons ziekenfonds
- als je jouw ledenbijdrage van het ziekenfonds betaalde
KliniPlan(Plus) sluit niemand uit op basis van medische voorgeschiedenis of leeftijd.
Heb je al een hospitalisatieverzekering bij een ander ziekenfonds of een privéverzekeringsmaatschappij en wil je lid worden van ons ziekenfonds? Dan kan je altijd overschakelen naar KliniPlan(Plus) door het aanvraagformulier in te vullen en te bezorgen.
Hoe betaal ik mijn premie?
Je kan kiezen om je premie jaarlijks of driemaandelijks te betalen.
Ik ben zwanger. Kan ik mij nog aansluiten bij KliniPlan(Plus)?
Ook wanneer je zwanger bent kan je intekenen op KliniPlan(Plus). Maar je doet dit best wel zo snel mogelijk, want er is een wachttijd van drie maanden indien je nog geen hospitalisatieverzekering had. Ereloon- en kamersupplementen worden voor een eenpersoonskamer niet terugbetaald binnen de eerste negen maanden.
Vraag dan meer informatie op online of via je kantoor omtrent je dekking in een twee- en eenpersoonskamer.