Er zijn oplichters aan het werk die via valse mails en telefoons proberen je gegevens te achterhalen en te misbruiken.
Lees onze tips en laat je niet misleiden door phishing.

Terugbetaling stomamateriaal

Heb je een stoma? Dan krijg je een budget waarmee je je stomamateriaal kan bestellen bij een bandagist. Jij hoeft zelf niets te betalen, daar zorgt Solidaris voor.

Wat?

Als stomapatiënt krijg je een virtuele portefeuille. Daarin zit een budget waarmee je stomamateriaal kan bestellen bij je bandagist. Hoeveel budget er in je portefeuille zit, wordt bepaald door je medische situatie. Dat hangt af van wat je arts op het voorschrift invult. Met je budget bestel je het stomamateriaal dat het beste bij je past.

Van je bandagist krijg je een stomakaftje. Daarmee kunnen je verschillende zorgverleners makkelijk informatie met elkaar uitwisselen. Ze houden er je voorschriften, getuigschriften van aflevering en notities in bij.

Hoeveel?

Je hoeft zelf niets te betalen. Je ziekenfonds regelt de betaling rechtstreeks met je bandagist.

Voorwaarden

Hoe aanvragen?

  1. Je arts geeft je een medisch voorschrift voor stomamateriaal.
  2. Ga naar een erkende bandagist zoals Zorg&Meer. Die geeft je alle informatie en een stomakaftje. Bestel het stomamateriaal bij je bandagist.
  3. Je bandagist bezorgt je je materiaal samen met een getuigschrift van aflevering in 2 exemplaren.
    Bestel je bij Zorg&Meer? Haal je materiaal zelf af in een Zorg&Meer-winkel in je buurt of laat het gratis aan huis leveren.
  4. Bewaar een exemplaar van je getuigschrift van aflevering in je stomakaftje. Jij en je bandagist ondertekenen het andere exemplaar. Dat bezorgt je bandagist aan Solidaris voor de betaling. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.

Je bestelt stomamateriaal voor maximaal 3 maanden. Daarna moet je een nieuwe bestelling plaatsen. Je hoeft niet voor elke bestelling een nieuw voorschrift te vragen.

Heb je een stoma? Dan krijg je een budget waarmee je je stomamateriaal kan bestellen bij een bandagist. Jij hoeft zelf niets te betalen, daar zorgt Solidaris voor.

Wat?

Als stomapatiënt krijg je een virtuele portefeuille. Daarin zit een budget waarmee je stomamateriaal kan bestellen bij je bandagist. Hoeveel budget er in je portefeuille zit, wordt bepaald door je medische situatie. Dat hangt af van wat je arts op het voorschrift invult. Met je budget bestel je het stomamateriaal dat het beste bij je past.

Van je bandagist krijg je een stomakaftje. Daarmee kunnen je verschillende zorgverleners makkelijk informatie met elkaar uitwisselen. Ze houden er je voorschriften, getuigschriften van aflevering en notities in bij.

Hoeveel?

Je hoeft zelf niets te betalen. Je ziekenfonds regelt de betaling rechtstreeks met je bandagist.

Voorwaarden

Hoe aanvragen?

  1. Je arts geeft je een medisch voorschrift voor stomamateriaal.
  2. Ga naar een erkende bandagist zoals Zorgba(a)r. Die geeft je alle informatie en een stomakaftje. Bestel het stomamateriaal bij je bandagist.
  3. Je bandagist bezorgt je je materiaal samen met een getuigschrift van aflevering in 2 exemplaren.
    Bestel je bij Zorgba(a)r? Haal je materiaal zelf af in een Zorgba(a)r-winkel in je buurt of laat het gratis aan huis leveren.
  4. Bewaar een exemplaar van je getuigschrift van aflevering in je stomakaftje. Jij en je bandagist ondertekenen het andere exemplaar. Dat bezorgt je bandagist aan Solidaris voor de betaling. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.

Je bestelt stomamateriaal voor maximaal 3 maanden. Daarna moet je een nieuwe bestelling plaatsen. Je hoeft niet voor elke bestelling een nieuw voorschrift te vragen.