Er zijn oplichters aan het werk die via valse mails en telefoons proberen je gegevens te achterhalen en te misbruiken.
Lees onze tips en laat je niet misleiden door phishing.

Hospitalisatieverzekering KliniPlanPlus

KliniPlanPlus is een hospitalisatieverzekering met hoge terugbetalingen. Verblijf je in een eenpersoonskamer dan betaal je geen franchise. Daar staat wel een duurdere premie dan bij KliniPlan tegenover.

Op deze pagina

Hoeveel betaalt KliniPlanPlus terug?

KliniPlanPlus komt tegemoet in deze kosten:

  • Je hospitalisatie (ook bij dagopname): terugbetaling tot 66 010 euro per jaar.
  • Behandelingen voor en na je hospitalisatie: forfaitaire terugbetaling tot 971 euro per opname.
  • Buiten een hospitalisatie bij een ernstige ziekte: terugbetaling tot 8251 euro per jaar.

De vermelde bedragen zijn geldig vanaf 1 januari 2025.

Hoeveel betaal je voor KliniPlanPlus?

Hoeveel je betaalt, hangt af van je leeftijd: hoe jonger, hoe kleiner het risico en hoe lager de premie.

Bereken je premie

Je kan kiezen om je premie jaarlijks of driemaandelijks te betalen.

Goed om te weten als je kinderen hebt:

  • Al 2 kinderen aangesloten bij je KliniPlanPlus? Dan is je 3de kind gratis verzekerd.
  • Kinderen van 0 tot 3 jaar zijn gratis verzekerd.

Hoe vraag je een KliniPlanPlus aan?

Iedereen kan aansluiten!

  • instap ook na 65 jaar
  • geen uitsluiting om medische redenen

Iedereen die dus lid is van ons ziekenfonds en zijn ledenbijdrage van het ziekenfonds betaald heeft, kan aansluiten.

Soepel overstappen

Heb je een hospitalisatieverzekering bij een ander ziekenfonds of een privéverzekeringsmaatschappij en wil je lid worden van ons ziekenfonds? Dan kan je altijd overschakelen naar KliniPlanPlus door onderstaande documenten in te vullen en te bezorgen. Meer details lees je bij de veelgestelde vragen.

Hoe kan ik aansluiten?

Klik hier om aan te sluiten

Hoe krijg je een terugbetaling?

Vul het terugbetalingsformulier volledig in en bezorg het ons samen met de factuur of andere bewijsstukken via verzekeringen.ant@solidaris.be, via het loket of een van onze Xpresbussen (witte brievenbussen).

Nog makkelijker is om de bewijsstukken en het terugbetalingsformulier op te laden. Je krijgt na het opladen een bevestiging van ontvangst. Vul hieronder je rijksregisternummer in en klik op de knop 'Ga verder'.

Aanvraag tegemoetkoming KliniPlan(Plus) Antwerpen

Hoe krijg je een terugbetaling?

Vul het terugbetalingsformulier volledig in en bezorg het ons samen met de factuur of andere bewijsstukken via verzekeringen.wvl@solidaris.be, via het loket of een van onze rode brievenbussen.

Nog makkelijker is om de bewijsstukken en het terugbetalingsformulier op te laden. Je krijgt na het opladen een bevestiging van ontvangst. Vul hieronder je rijksregisternummer in en klik op de knop 'Ga verder'.

Aanvraag tegemoetkoming KliniPlan(Plus) West-Vlaanderen

Hoe krijg je een terugbetaling?

Vul het terugbetalingsformulier volledig in en bezorg het ons samen met de factuur of andere bewijsstukken via verzekeringen.ovl@solidaris.be, via het loket, een van onze rode brievenbussen of bij voorkeur door het hieronder digitaal op te laden.

Aanvraag tegemoetkoming KliniPlan(Plus) Oost-Vlaanderen

Hoe krijg je een terugbetaling?

Vul onderstaand terugbetalingsformulier volledig in en bezorg het ons samen met de factuur of andere bewijsstukken via verzekeringen.lim@solidaris.be, via het loket, een brievenbus of bij voorkeur door het hieronder digitaal op te laden. Vul je rijksregisternummer in en voeg nadien een leesbare scan of foto toe.

Aanvraag tegemoetkoming KliniPlan(Plus) Limburg

Verplichte velden
Rijksregisternummer

Wij verzamelen en verwerken bepaalde persoonlijke gegevens. Dat doen we om onze taak als ziekenfonds (wet van 6 augustus 1990) te kunnen uitvoeren, om jouw dossier te beheren en om je op de hoogte te houden van onze diensten en activiteiten. Een van onze wettelijke doelstellingen is namelijk om de gezondheid en het welzijn te bevorderen. Het is je recht om te weten welke gegevens we van jou verwerken, om te vragen je gegevens te verbeteren of te wissen, om de overdracht aan een derde te vragen, om je te verzetten tegen geautomatiseerde beslissingen en om de verwerking van je gegevens voor direct marketing stop te zetten. Meer informatie vind je op de pagina over ons privacybeleid.

Veelgestelde vragen

Op zoek naar meer informatie? Lees dan zeker de antwoorden op veelgestelde vragen.

Wil je KliniPlan en KlinPlanPlus vergelijken om te weten wat voor jou de beste oplossing is? Bekijk een overzichtstabel van onze 2 hospitalisatieverzekeringen.

Algemene voorwaarden KliniPlanPlus 2025

Productfiche KliniPlanPlus

De hospitalisatieverzekering KliniPlanPlus wordt aangeboden door Solidaris Verzekeringen, Sint-Jansstraat 32-38, 1000 Brussel. Solidaris Verzekeringen is toegelaten onder nr. 350/01 om de tak 2 "ziekte" te beoefenen. Klachten in verband met het verzekeringscontract of de uitvoering ervan kunnen gericht worden aan Solidaris Verzekeringen of rechtstreeks aan de Ombudsman van de Verzekeringen (de Meeûssquare 35, 1000 Brussel). Je kan je klacht ook online indienen via ons klachtenformulier.