Er zijn oplichters aan het werk die via valse mails en telefoons proberen je gegevens te achterhalen en te misbruiken.
Lees onze tips en laat je niet misleiden door phishing.

Juridisch advies

Twijfel je aan de juistheid van je ziekenhuisfactuur? Ben je het slachtoffer van een medische fout? Of worden je rechten als patiënt geschonden? Daarvoor kan je als lid van ons ziekenfonds terecht bij onze juridische dienst Jurimut. We geven je advies en helpen je met de volgende stappen. Volledig gratis.

Wat?

Je kan bij Jurimut terecht met vragen over:

  • Je ziekenhuisfactuur
    Klopt je factuur niet? Of geraak je niet aan de ingewikkelde berekening uit? Betaal nog niet meteen, maar neem contact op met ons ziekenfonds. Onze loketmedewerkers ontcijferen de factuur met jou en maken ze indien nodig over aan de dienst Jurimut. Ook andere facturen van zorgverleners en labo's kan je laten controleren door ons ziekenfonds.
  • Medische fouten
    Als een ingreep niet loopt zoals gepland, moet je dat altijd eerst met je specialist bespreken. Je kan ook een beroep doen op de ombudsdienst van het ziekenhuis. In 2de instantie kan je terecht bij ons. Samen met een adviserend-arts van het ziekenfonds onderzoeken we of je twijfels gegrond zijn. Als er voldoende aanwijzingen en bewijzen zijn, kunnen onze medewerkers samen met jou een schadevergoeding eisen via minnelijke schikking of gerechtelijke weg.
  • Je rechten als patiënt
    Iedereen beschikt over 8 patiëntenrechten. Contacteer ons als je rechten niet worden gerespecteerd.

Hoe kunnen wij je helpen?

  • We onderzoeken je klacht of probleem.
  • We geven informatie en advies.
  • We bemiddelen met het ziekenhuis of de zorgverlener en streven naar een minnelijke oplossing.
  • We geven juridische bijstand waar nodig.

Voorwaarden?

Je ledenbijdrage is betaald.

Hoe aanvragen?

Contacteer ons of kom langs in een van onze kantoren.

Twijfel je aan de juistheid van je ziekenhuisfactuur? Ben je het slachtoffer van een medische fout? Of worden je rechten als patiënt geschonden? Daarvoor kan je als lid van ons ziekenfonds terecht bij onze juridische dienst Jurimut. We geven je advies en helpen je met de volgende stappen. Volledig gratis.

Wat?

Je kan bij Jurimut terecht met vragen over:

  • Je ziekenhuisfactuur
    Klopt je factuur niet? Of geraak je niet aan de ingewikkelde berekening uit? Betaal nog niet meteen, maar neem contact op met ons ziekenfonds. Onze loketmedewerkers ontcijferen de factuur met jou en maken ze indien nodig over aan de dienst Jurimut. Ook andere facturen van zorgverleners en labo's kan je laten controleren door ons ziekenfonds.
  • Medische fouten
    Als een ingreep niet loopt zoals gepland, moet je dat altijd eerst met je specialist bespreken. Je kan ook een beroep doen op de ombudsdienst van het ziekenhuis. In 2de instantie kan je terecht bij ons. Samen met een adviserend-arts van het ziekenfonds onderzoeken we of je twijfels gegrond zijn. Als er voldoende aanwijzingen en bewijzen zijn, kunnen onze medewerkers samen met jou een schadevergoeding eisen via minnelijke schikking of gerechtelijke weg.
  • Je rechten als patiënt
    Iedereen beschikt over 8 patiëntenrechten. Contacteer ons als je rechten niet worden gerespecteerd.

Hoe kunnen wij je helpen?

  • We onderzoeken je klacht of probleem.
  • We geven informatie en advies.
  • We bemiddelen met het ziekenhuis of de zorgverlener en streven naar een minnelijke oplossing.
  • We geven juridische bijstand waar nodig.

Voorwaarden?

Je ledenbijdrage is betaald.

Hoe aanvragen?

  1. Stuur een e-mail naar jurimut.ant@solidaris.be of bel naar 015 44 31 60.
  2. Twijfels over je ziekenhuisfactuur? Mail de volledig ingescande factuur naar jurimut.ant@solidaris.be of ga langs in een van onze kantoren.

Twijfel je aan de juistheid van je ziekenhuisfactuur? Ben je het slachtoffer van een medische fout? Of worden je rechten als patiënt geschonden? Daarvoor kan je als lid van ons ziekenfonds terecht bij onze juridische dienst Jurimut. We geven je advies en helpen je met de volgende stappen. Volledig gratis.

Wat?

Je kan bij Jurimut terecht met vragen over:

  • Je ziekenhuisfactuur
    Klopt je factuur niet? Of geraak je niet aan de ingewikkelde berekening uit? Betaal nog niet meteen, maar neem contact op met ons ziekenfonds. Onze loketmedewerkers ontcijferen de factuur met jou en maken ze indien nodig over aan de dienst Jurimut. Ook andere facturen van zorgverleners en labo's kan je laten controleren door ons ziekenfonds.
  • Medische fouten
    Als een ingreep niet loopt zoals gepland, moet je dat altijd eerst met je specialist bespreken. Je kan ook een beroep doen op de ombudsdienst van het ziekenhuis. In 2de instantie kan je terecht bij ons. Samen met een adviserend-arts van het ziekenfonds onderzoeken we of je twijfels gegrond zijn. Als er voldoende aanwijzingen en bewijzen zijn, kunnen onze medewerkers samen met jou een schadevergoeding eisen via minnelijke schikking of gerechtelijke weg.
  • Je rechten als patiënt
    Iedereen beschikt over 8 patiëntenrechten. Contacteer ons als je rechten niet worden gerespecteerd.

Hoe kunnen wij je helpen?

  • We onderzoeken je klacht of probleem.
  • We geven informatie en advies.
  • We bemiddelen met het ziekenhuis of de zorgverlener en streven naar een minnelijke oplossing.
  • We geven juridische bijstand waar nodig.

Voorwaarden?

Je ledenbijdrage is betaald.

Hoe aanvragen?

Contacteer ons of kom langs in een van onze kantoren.