De dood van een geliefd persoon is een verdrietige gebeurtenis. En alsof het nog niet zwaar genoeg is, komt er ook heel wat praktische administratie bij kijken. Wat het ziekenfondsdossier betreft, maken we het je daarom graag gemakkelijk.
Wat te doen bij een overlijden?
Op deze pagina
Ziekenfondsdossier overledene
Zodra je het overlijden hebt aangegeven bij de stad of gemeente, wordt ons ziekenfonds automatisch op de hoogte gebracht. Je hoeft ons niet te verwittigen. Natuurlijk mag je wel contact met ons opnemen als je vragen hebt of hulp kan gebruiken.
Deze zaken regelen we sowieso voor jou, als ze van toepassing zijn:
- Terugbetaling ledenbijdrage
- Stopzetting ziekte-uitkering
- Stopzetting extra verzekeringen en eventuele terugbetaling premie
- Stopzetting domiciliëringen
- Stopzetting zorgbudgetten
Heb je nog doktersbriefjes of ziekenhuisfacturen van de overledene? Bezorg ze zeker nog aan ons ziekenfonds voor een terugbetaling.
Nieuw lidboekje voor nabestaanden
Als je persoon ten laste was bij de overledene, nemen we contact op met jou voor een nieuw lidboekje.
Ook als je mogelijk recht hebt op de verhoogde tegemoetkoming nemen we contact op om je recht te verzekeren.